oferowane w ramach projektu „Europejska Akademia Umiejętności Menedżerskich”
:: Bieżące edycje
- Edycja I – nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 r., a zakończą w lipcu 2007 r.). Zapisy były przyjmowane od maja 2006 r.
- Edycja II – nabór został zakończony; edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w styczniu 2007 r.). Zapisy przyjmowane były od sierpnia 2006 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji I i II.
:: Koszt
Wartość dofinansowania przyznanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości uzależniona jest od wielkości przedsiębiorstwa:
- koszt studiów dla jednej osoby pokrywany przez duże przedsiębiorstwo: około 1809 zł
- koszt studiów dla jednej osoby pokrywany przez małe i średnie przedsiębiorstwo: około 905 zł
W celu sprawdzenia wielkości przedsiębiorstwa proszę stosować kwalifikator PARP-u dostępny na stronie internetowej: http://www.parp.gov.pl/kwalifikator/index.html
Czesne obejmuje koszty podręczników i materiałów dydaktycznych, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
:: Tryb naboru
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń. Wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem. Dokumenty, które należy złożyć są to dokumenty wymagane przez SGH, jak również dokumenty wymagane do rozliczenia projektu.
:: Wymagane dokumenty (SGH):
- podanie o przyjęcie na studium,
- życiorys,
- odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata lub magistra),
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- 2 fotografie,
- dowód wpłaty czesnego na konto:
Odbiorca: Szkoła Główna Handlowa
Al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Bank PEKAO S.A., VIII Oddział w Warszawie
ul. Wołoska 18, Warszawa
Nazwa konta: FREM-WES
Nr konta: 24 1240 1112 1111 0010 1007 7262
Tytuł wpłaty dla I edycji: 512-00-0303, imię i nazwisko, PFMS edycja I
Tytuł wpłaty dla II edycji: 512-00-0320, imię i nazwisko, PFMS edycja II
- numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione,
- oświadczenie dotyczące ewentualnej rezygnacji z uczestnictwa w studium,
- informacja o płatniku faktury,
- ankieta dotycząca źródeł pozyskiwania informacji o studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH (plik PDF lub plik RTF).
:: Dokumenty wymagane do rozliczenia projektu "Europejska Akademia Umiejętności Menedżerskich”
:: Cel studium
Celem studium jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu strategii finansowych małych i średnich przedsiębiorstw w otoczeniu europejskim. Realizowane przedmioty dotyczą w szczególności decyzji finansowych w MSP, jak również relacji tych przedsiębiorstw z otoczeniem. Program studium stwarza uczestnikom możliwość poznania nowych praktycznych metod zarządzania finansami na rynku europejskim.
:: Wykładowcy
Zajęcia w ramach studium prowadzone są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę z dziedziny finansów, opodatkowania przedsiębiorstw i strategii finansowych małych i średnich przedsiębiorstw. Są to pracownicy SGH oraz inni specjaliści w dziedzinie finansów małych i średnich przedsiębiorstw.
:: Adresaci
Studium skierowane jest głównie do właścicieli przedsiębiorstw, pracowników działów finansowych małych i średnich przedsiębiorstw, firm doradczych i konsultingowych. Od kandydatów wymaga się, aby mieli ukończone studia wyższe - licencjackie lub magisterskie, a także aby byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę (bez względu na wymiar etatu).
:: Program studium
Program studiów obejmuje przedmioty ogólne (30 godzin), a wśród nich:
- zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem,
- analiza otoczenia gospodarczego MSP,
- krajowe i europejskie prawo gospodarcze,
a także przedmioty szczegółowe, które zostały podzielone na dwa bloki.
Blok I - Decyzje finansowe MSP (90 godzin):
- podatkowe i niepodatkowe obciążenia przedsiębiorstw,
- rachunkowość finansowa,
- analiza finansowo-ekonomiczna,
- biznes-plan,
- rachunek kosztów,
- informacyjne systemy zarządzania,
- rozliczenia międzynarodowe,
- zarządzanie kapitałem obrotowym,
- źródła wzrostu wartości przedsiębiorstwa,
- ocena projektów inwestycyjnych.
Blok II - Relacje MSP z otoczeniem (40 godzin):
- instrumenty rynku finansowego dla MSP,
- współpraca przedsiębiorstwa z bankiem,
- współpraca przedsiębiorstwa z instytucją ubezpieczeniową,
- pozyskiwanie funduszy ze środków Unii Europejskiej.
Program studium obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych prowadzonych w formie wykładów, konwersatoriów i zajęć typu case study.
:: Warunki ukończenia studium
- uzyskanie wpisu do indeksu potwierdzającego zaliczenie przewidzianych programem studium zajęć dydaktycznych,
- przygotowanie pracy dyplomowej pozytywnie ocenionej przez promotora,
- obrona pracy dyplomowej przed komisją egzaminacyjną.
:: Wykładowcy
Zajęcia w ramach studium prowadzone są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę z dziedziny finansów, opodatkowania przedsiębiorstw i strategii finansowych małych i średnich przedsiębiorstw. Są to pracownicy SGH oraz inni specjaliści w dziedzinie finansów małych i średnich przedsiębiorstw.
:: Organizacja studium
Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w semestrze zimowym. Zapisy przyjmowane są od maja (edycja I) i sierpnia (edycja II)
Zajęcia w ramach studium będą odbywały się około raz w miesiącu, w soboty i niedziele (przewidywanych jest ok. 10 zjazdów).
Kierownik studium: prof. zw. dr hab. Krzysztof Marecki
:: Informacje:
Katedra Finansów Przedsiębiorstwa
al. Niepodległości 164, 02-554 Warszawa
budynek F, pok. 127 (I piętro)
telefon: (0-22) 564 92 95, 564 92 96
telefon: (0-22) 564 86 28
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
dr Joanna Szlęzak-Matusewicz, tel: 0-663 300 232
e-mail: joannasz@poczta.fm